Център за Матраци MAGNIFLEX – Качествени италиански матраци и възглавници от мемори пяна за дома и хотела.
Ползите за здравето от добрия сън са всеизвестни. Качествената почивка през нощта не само подобрява настроението, но и предпазва от стрес и редица заболявания, сред които болести на сърцето и диабет. Повечето хора се нуждаят от около осем часа качествен сън, за да функционират правилно. Върху качеството му се отразява и предпочитаната поза. По случай днешния Световен ден на съня експерти разкриват ползите и недостатъците на най-разпространените пози за спане, пише в. „Дейли експрес“.
По гръб
Според експертите това е идеалната поза за добър сън. От американската Национална фондация за съня обаче отчитат, че по гръб спят едва осем процента от хората. Този начин на спане осигурява максимална почивка в неутрално положение за главата, шията и гърба. Позата по гръб е препоръчителна и срещу гастроезофагеален рефлукс – хранително разстройство, засягащо пръстена на мускула между езофагуса (хранопровод) и стомаха. Много хора, включително и бременните жени, страдат от киселини в стомаха. Гастроезофагеалният рефлукс представлява връщане на съдържанието от стомаха обратно в хранопровода. Спането по гръб не е препоръчително за хора, които страдат от сънна апнея – частично или пълно преустановяване на дишането по време на сън в резултат на свиване или деформация на дихателните пътища.
Странична поза
При тази поза за спане също е понижен рискът от гастроезофагеален рефлукс, както и от болки в шията и гърба. Индивидите, които спят настрани, е по-малко вероятно и да хъркат, тъй като позата поддържа отворени дихателните пътища. Страничната поза е предпочитана от 15 процента от хората. Недостатъкът й е, че може да доведе до появата на бръчки, тъй като половината лице е „заровено“ във възглавницата. По корем Експертите са на мнение, че тази поза е полезна само срещу хъркане и вредна за всичко останало. Спането по корем причинява болки в шията и гърба, тъй като като гръбнакът не е в неутрално положение, и освен това напряга мускулите и ставите. Съветът на специалистите е по възможност тази поза за сън да се избягва.
Поза „зародиш“
Това е предпочитаният начин за спане от около 50 процента от възрастните индивиди – на една страна с извит торс и сгънати колене. Позата е препоръчителна за хората, които хъркат, и е отлична за бременните жени. Недостатъкът при нея е, че може да ограничи дишането, ако човек е твърде свит. Това неудобство може да се избегне, ако спящият изправи максимално тялото си, вместо да подпира гърдите си с брадичка и прекомерно да сгъва коленете си. За да се намали напрежението върху бедрата при позата „зародиш“, експертите препоръчват да се поставя възглавница между коленете. Един от ключовите фактори, оказващи влияние върху съня, е храненето.
Експертите предлагат няколко хранителни продукта, подходящи за вечерна консумация, които могат да повлияят благоприятно върху съня: Мляко и млечни продукти Много хора със сигурност са чували от майките или бабите си да пият мляко, ако имат проблеми със съня. В думите им има резон – калцият в млечните продукти помага за регулирането на свързания със съня хормон мелатонин.
Magniflex: Италиански матраци
Модерни технологии, висококачествени материали и италианско майсторство! Матраци Magniflex гарантират усещане за комфорт и пълноценен сън.